כיצד לשמור על משרד נקי לאורך זמן?

שמירה על רמת הניקיון וההיגיינה בסביבת העבודה לאורך זמן היא משימה לא פשוטה, מדובר פרויקט ארוך טווח שחשוב מאוד לדעת כיצד להיערך אליו, הנה כמה דברים שכדאי לחשוב עליהם:

לאחר שהזמנתם שירותי ניקיון עבור המשרד שברשותכם ודאגתם לסביבת עבודה נקייה ומסודרת, נהניתם מהשירותים הטובים ביותר שחברת ניקיון יכולה להציע עבורכם, עכשיו אפשר להתפנות לעבודה השוטפת ולהתחיל לעבוד. אם כך אתם חושבים, אז טעות גדולה בידכם, כעת רק מתחילה עבודת התחזוקה ושימור רמת הניקיון במשרד לאורך זמן. הכוונה בניקיון היא ניקיון של המבנה והתכולה שבו אך נוסף על כך גם חשוב מאוד לעמוד על המשמר של רמת ההיגיינה של כל עובד ועובד.

מדוע חשוב לשמור על היגיינה בסביבת העבודה?

כיום, משרדים רבים ממוקמים במבנים לא מאווררים ונטולי חלונות. זו בעיה שכיחה גם במשרדים של חברות קטנות, אך גם במשרדים המפוארים ביותר, בהם יש חלונות מקיר לקיר- אך מה לעשות הם עדיין נותרים סגורים במהלך יום העבודה. מצב זה יוצר תלות באוויר ממוזג בלבד, ולעיתים נוצרת תחושת מחנק, הנגרמת מחוסר סירקולציה ובמחסור באוויר נקי וטרי שמגיע מן החוץ. מצב זה של אוויר ממוזג בלבד יוצר מצב אידאלי להתפתחות של חיידקים והעברה של מחלות שעוברים חיש קל מעובד אחד לרעהו. שמירה על סביבת עבודה נקייה יותר שתיטיב עם העובדים בכך שלא יחסירו ימי עבודה חשובים ויקרים משום שנדבקו במחלה מעובד אחר, ומצד המעביד שלא יעבד מקצב התפוקה של המשרד. נוסף על כך, נמצא כי עובדים החשים שהם עובדים בסביבה נקייה והיגיינית יותר, חשים מוטיבציה רבה יותר להגיע לעבודה ומתפקדים באופן אפקטיבי יותר בזמן העבודה השוטפת. סיבה אחרונה וחשובה לא פחות הי שסביבת עבודה נקייה משדרת מקצועיות ורמה גבוהה ובכך מגדילה את כמות העסקים.

כיצד שומרים על היגיינה במשרד?

מודעות- באמצעות מודעות חינוך כלים נכונים ניתן לשמור על היגיינה וסביבת עבודה בריאה. בכדי לשמור על סביבת עבודה סטרילית יותר נדרשת מחויבות הדדית, הן מצד המעביד והן מצד העובדים. הצעד הראשון בתהליך הוא יצירת מודעות להתחייב לשלוש פעולות חשובות בעת שטיפת הידיים – רחצה, ניגוב וחיטוי הידיים. ככל שיותר עובדים מתוך המשרד יקפידו לנהוג באופן זה, כך ההרגל יהפוך למדבק במקום החיידקים.

שימוש במתקנים הנכונים – וודאי נתקלתם לא אחת בשירותים של מבנים ציבוריים כדוגמת קניונים אשר בהם נחשפתם למתקנים שונים של נייר טואלט, מתקנים של סבון נוזלי או של קצף. קיימים לא מעט מתקנים חדישים שניתן להכניס לארגונים ולמשרדים אשר באמצעותם ניתן להיטיב עם התנאים הסטריליים של המקום. דוגמה אחת היא מתקנים עם חיישנים כדוגמת עין אלקטרונית, שמטרתם לצמצם מגע ישיר לאפס, לשליפה של סבון או נייר לניגוב הידיים. החיישנים חוסכים מגע לפני שטיפה בפלסטיק ובכך מונעים העברה של חיידקים. דוגמה נוספת היא מתקנים של סבון קצף במקום סבון נוזלי אשר מספקים סבון קצף ריחני ודחוס. לסבוני קצף יש מספר יתרונות על פני הסבון הנוזלי, האחד שהוא חסכוני בהרבה – וזה אולי יתרון מובהק מצד המעביד, ויתרון נוסף הוא שסבוני הקצף מגיעים לרוב בכמות מדודה על פי לחיצות ועל כן הם סגורים הרמטית עד השימוש במיכל.

פתרונות היגיינה מקיפים- בכדי לשמור על היגיינה בסביבת העבודה לאורך זמן, הן בחדרי השירותים והן בסביבת העבודה האישית חשוב לדאוג לאספקה שוטפת של מוצרים שייסעו בעבודה. ראשית חשוב לעשות עבודת שטח ולבחון את חללה משרד, ולאתר מקומות 'מועדים לפורענות' להצטברות חיידקים. רק אחר כך מומלץ להכין רשימת מלאי של כל המוצרים אותם בהם כדאי להצטייד כגון סבון, ג'ל היגיינה אישי, מגבונים לחיטוי משטחים (כגון מקלדת וטלפון) ומגבות נייר.

צרו עמנו קשר

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

מספר טלפון

תוכן ההודעה

שלמה שטיחים © 2014 מספר טלפון:077-7296039 כתובת:רחוב דוד פנקס, מספר 7 ראשון לציון
×

צרו עמנו קשר עוד עכשיו כדי לקבל הצעות מחיר שוות! לחץ כאן!